dinsdag 5 februari 2013

Wassen neus


In Objat viel mijn oog op een reclamebord. Wat een leuke verrassing, volgens de poster kunnen we vliegen van Brive naar Amsterdam. Dat zou ik best eens kunnen doen, dacht ik nog tijdens het autoritje naar huis.

Tot nu toe was vliegen naar Nederland voor ons een mijl op zeven, we doen het dan ook nooit. Een vriend met een tweede huis hier in de buurt probeerde een keer de verbinding Rotterdam-Bergerac. De vlucht ging prima; daarna was hij met het openbaar vervoer nog tien uur onderweg. En goedkoop was het ook niet.

Thuis surfte ik vol verwachting naar de site van het vliegveldje ten zuiden van Brive, dat heel chic Brive Vallée de la Dordogne heet. Ik keek bij destinations, bestemmingen. Paris Orly, London City, Maastricht, Ajaccio. Heeft u Amsterdam zien staan? Ik ook niet. De rechtstreekse verbinding bestaat niet. De poster is een Wassen Neus.

Er komt wel een nieuwe verbinding, Brive-Maastricht van Ryanair. Maastricht? Is dat niet iets met een verdrag?  Te onbekend, moeten ze op het vliegveld van Brive hebben gedacht; we zetten gewoon in koeieletters Amsterdam en een foto van een gracht op de poster, en het komt helemaal goed. Behalve voor de mensen die naar Amsterdam willen dan;  als je naar Parijs gaat, land je ook niet graag in Marseille.

Omdat ik toch op internet zat ben ik gaan kijken hoe ik dan wel per vliegtuig op Schiphol kan komen.  Via  Parijs met Air France voor 417 euro. Mwah, dat vind ik iets te begrotelijk. Familieleden van me vliegen tussen Carcassonne en Charleroi voor 22 euro...

Ik kreeg op het web andere suggesties in de schoot geworpen: Toulouse-Amsterdam, Bergerac-Rotterdam en Limoges-Brussel. Deze laatste stemde me dan wel weer vrolijk. Eind april kan ik met Twin Jet voor 2.004 euro naar Brussel. Even dacht ik dat het een typefout was. Is het niet. Bij de KLM kost het 2.013 euro, past mooi bij dit jaar. En voor die prijs mag je tweemaal overstappen. Vertrek om 18.15 uur uit Limoges, aankomst de volgende ochtend om 10.45 uur in Brussel. Iemand belangstelling?

Ps. Voor de mensen die tussen Brive en Maastricht willen reizen: dat kan van 3 april tot eind oktober met Ryanair op woensdag en zondag. Een enkeltje kost 35 euro.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten